kan composite een hd ondersteunen?

ik heb een hdtv en heb een scart out naar composiet splitter. Nu vroeg ik af of ik nou tv in hd kan kijken?

Toegevoegd na 1 minuut:
op mijn laptop dan via hybrid pro stick 340e

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Nee. Dat kan niet. Composiet ondersteunt geen HD.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Scart ondersteunt geen HD signaal (gewoon te slechte signaalkwaliteit), de enige manier om analoog een HD beeld door te geven is met Y Pb Pr, maar ik heb nog nooit een apparaat gezien die dat als output heeft.

Maar misschien begrijp ik je vraag niet; je schrijft dat je een HDTV hebt, en dat die een uitgang heeft due je aan wil sluiten op je laptop zodat je op je laptop tv kan kijken? Of heb je op je laptop HD video's staan die je op hè tv wilt kijken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"maar ik heb nog nooit een apparaat gezien die dat als output heeft." Xbox 360
Veel HDTV-settopboxen
Veel Mediaplayers
Wii/PS3 (hebben de mogelijkheid, kabel apart aan te schaffen)
De meeste BR-spelers (om even aan te geven dat het best vaak voorkomt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die nuance maakte ik ook al door aan te geven dat het voor TV's inderdaad zeldzaam is. Voor de rest zijn er inderdaad zat te vinden.
TV's met een scart uitgang zijn dungezaaid, maar je kan die dan inderdaad gebruiken als tuner voor je Hybrid stick. Het nadeel is dat digitale kwaliteit de hoogst haalbare is. HD is uitgesloten. Dan moet je een abonnementje op DVB-T van de KPN nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Scart kan geen "digitale kwaliteit"* leveren
DVB-T in HD heb ik nog niet gezien. *wat dat ook moge betekenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met "digitale kwaliteit" bedoel ik SD kwaliteit. Ik heb weleens HD demo's over DVB-T gezien, maar dat wordt nauwelijks in de praktijk gebracht ivbm de bandbreedte. Wat KPN precies aanbiedt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"HD is uitgesloten. Dan moet je een abonnementje op DVB-T van de KPN nemen." Misschien lees ik het verkeerd, maar ik begrijp: Neem DVB-T van KPN en je hebt HD. Dat is dus onjuist.