Zou het voetbal leuker worden om naar te kijken als de buitenspelregel wordt afgeschaft?

Het actieve speelveld wordt dan veel groter, en er vallen waarschijnlijk meer doelpunten.

13 jaar geleden
in: Voetbal
3.3K

Het beste antwoord

Dezelfde discussie was er jaren geleden in het hockey,
ondertussen bestaat buitenspel daar niet meer en de overgrote meerderheid is daar blij mee.

Minder regels maakt een spel meestal leuker, sneller, minder dode momenten omdat er weer eens afgefloten wordt.

Omdat het best zou kunnen dat het bij voetbal net iets anders werkt, zouden ze het eindelijk eens een keer moeten uitproberen:
Bijvoorbeeld in de Eerste divisie, een jaar lang geen buitenspel.

Maar bij de bonden zijn het een stelletje ...
Waarom nog steeds geen camera beelden om de scheids te helpen: elke andere "grote" sport heeft het een het werkt perfect. (Tennis, American Football, ..)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee zoals je al aangeeft je krijgt idiote uitslagen, 15-8 ofzo.
En de spitsen hoeven maar voorin te wachten in wat nu buitenspel positie zou zijn, je zou het spel er kompleet mee verzieken. Wel vliegt de bal dan steeds hoog heen en weer. Dus goals en open kansen zat! Maar het niveau zou drastisch omlaag gaan! Amateurs kunnen dan niet al te moelijk winnen van pro,s! Geen goed plan wel spectaculair!

Toegevoegd na 2 minuten:
En volgens mij wordt bij de 5 jarigen bij de amateur clubs, ook niet met buitenspel gespeeld, erg koddig om te zien, maar dat nou op wk niveau, nee dank je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad, er zullen meer doelpunten vallen. Echter is het mooie van het voetbal niet alleen het aantal goals, maar ook het tactisch steekspel. En dat zal een stuk minder worden, aangezien de bal vaak blind naar voren gerost zal worden. Want ja...als je toch niet buitenspel kan staan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar baseer je dit op? het enige voorbeeld wat ik ken waarbij ze buitenspel afgeschaft hebben is hockey en daar is het spel er beter op geworden doordat een lastige en oneerlijke regel (wel of niet buitenspel) er niet meer is. ken je voorbeelden van experimenten met buitenspel in het voetbal? (dit is zowel kritiek als een vraag om informatie)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik baseer dit op de vraagstelling, die begint met: zou. Persoonlijke mening wordt gevraagd en dit is de mijne. Nee, er zijn geen experimenten gedaan, dus bronvermelding heeft geen zin. Net zoals verschillende sporten met elkaar vergelijken.
Eerlijk gezegd denk ik niet. Ik kijk nooit omdat ik het zelf behoorlijk saai vind. Ik zou niet weten hoe het leuker zou kunnen worden als een moeilijk, ingewikkeld regeltje eruit gelaten wordt.
Voetbal is aan mij niet besteed, vind er geen moer aan.
Maar kampioen mogen ze van mij best worden ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het juist minder leuk wordt omdat 'mindere' teams zich nu helemaal zullen ingraven in hun eigen strafschopgebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee!!! Dan kan er net zo goed iemand bij de palen blijven staan. bij zaalvoetbal geldt de regel niet en dat maakt het minder spannend!